Lego konstruktori – Attīstoša rotaļlieta jebkura vecuma bērniem.

 

lego klucīši

Lego konstruktors joprojām ir viena no TOP izvēlētākajām rotaļlietām visā pasaulē. Vecāki novērtē to augsto kvalitāti, attīstošo un izglītojošo funkciju, daudzveidību, kamēr bērni novērtē rotaļāšanās prieku, izaicinājumu un neskaitāmās iespējas – ko vēl varēs izveidot no pieejamajiem Lego klucīšiem. Tieši šo iemeslu dēļ Lego konstruktori joprojām tiek iegādāti bērniem dažādā vecumā – sākot no pašiem mazākajiem (2 gadu vecumam), līdz par padsmitn-gadniekiem, kam joprojām būs interesanti salikt kādu sarežģītu konstruktoru – tas jauniešiem, kam patīk sevi izaicināt. Tāpat, ne tikai bērniem patīk paknibināties ar Lego – arī vecākiem reizēm šī doma šķiet aizraujoša. Ja sākotnēji ar mazajiem spēlējamies kopā, tad vēlāk, iegādājoties kādu lielāku un sarežģītāku Lego konstruktoru (kosmosa staciju, armijas bāzi), arī pieaugušie labprāt piedalās konstruktora salikšanas procesā. Ne velti uz Lego rotaļlietām norādītais vecums ir no divu līdz deviņdesmit deviņu gadu vecumam – tas nozīmē, konstruktorus likt var ikviens, neatkarīgi no vecuma un neraugoties uz to, ka pamatā tā ir bērnu rotaļlieta.

Lego ir vienlīdz tīkams un interesants kā jauniem, tā veciem. Tiem, kuri īpaši ir tehniski orientēti, kam patīk puzles, dažādi prāta mežģi, izaicinājumi, knibināšanās ap detaļām, Lego šķitīs interesants arī tad, kad būs divdesmit un trīsdesmit gadi. Protams, šādā vecumā daudz interesantāki šķitīs daudz sarežģītākie un komplicētākie Lego konstruktori, tomēr reizēm patīkama ir vienkāršāko un parasto Lego konstruktoru būvēšana. Piemēram, “Zvaigžņu karu” fani, šķiet, jebkurā vecumā izbaudīs tematiskā Lego komplekta salikšanu – gan tāpēc, ka Lego ir saistošs pats par sevi, gan tāpēc, ka tematiskais konstruktors ir atbilstošs interesēm. Tieši tāpēc arī Lego pievērsās tematisko konstruktoru veidošanai – kādam būs aizraujoši būvēt kosmosa kuģi, kādam policijas iecirkni, kādam lauku saimniecību – ņemot vērā to, cik daudz dažādu interešu pastāv, veidota arī Lego konstruktoru tematiskā daudzveidība.

Tā kā Lego tomēr pamatā ir rotaļlieta (bērni ir galvenā mērķauditorija), tad Lego ir radīts ar mērķi – attīstīt radošumu, iztēli, plānošanu, roku pirkstu attīstību un tā tālāk. Ar Lego konstruktoriem var pavadīt ļoti daudz laika, veidojot arvien jaunus un jaunus priekšmetus. Ja bērnam ir liela fantāzija un radošums, ar Lego iespējams spēlēties stundām ilgi – kas tikai vēl vairāk attīstīs bērna radošo domāšanu. Ko gan vēl es varu izveidot, turklāt tādā konstrukcijā, kas būtu noturīga, nejuktu ārā un tā tālāk?

Lego ir izdevīgs pirkums. Par spīti tam, ka rotaļlietas nebūt nemaksā lēti, tās ātri apnīk un tiek aizmirstas rotaļlietu kastē, Lego tāds, visticamāk nebūs. Lego gluži vienkārši nenoveco – arī pēc diviem gadiem to iespējams paņemt un sākt likt no jauna, radot kaut ko pavisam citu – jaucot ārā un būvējot arvien jaunas un jaunas lietas, šī rotaļlieta neapniks bērnam tik ātri kā jebkura cita. Tāpat – kā jau minēts iepriekš, Lego ir attīstošs un izglītojošs. Darbojoties ar detaļām un konstruktoru, bērns iemācās vienkāršāko lietu uzbūvi – kā un kāpēc kaut kas turas kopā, kā pareizi veidot un sastiprināt lietas, lai tās neapgāztos, būtu stabilas un noturīgas. Šīs ir lietas, ko mums vajadzētu mudināt bērnus mācīties – saprast un plānot, mācīties būt pacietīgiem un sākt no gala, kad kaut kas nav sanācis – caur rotaļāšanos.

Lego konstruktors var būt ne tikai individuāla rotaļlieta, kur bērns spēlējas viens, bet arīdzan grupas rotaļāšanās. Konstruktoru kopā var veidot visa ģimene, padarot to par īpašu un interesantu laiku, ko ģimenei pavadīt kopā. Tāpat, ar Lego iespējams spēlēties draugu lokā – uzbūvējot kaut ko un kopā ar to attīstot stāstu, rotaļas pamatu. Bērnu izdoma ir ļoti plaša, lai no dažiem tornīšiem jau būtu gatava spēle par princesi un pūķi.