Kas Tev jāzina par mobilo mārketingu Latvijā?

mobilais mārketingsModerno tehnoloģiju attīstība ietekmējusi teju ikvienu dzīves jomu – interneta sniegtās iespējas ir ļoti plašas un pat mobilie tālruņi vairs nav tikai saziņas līdzeklis vien. Tas, protams, ietekmē arī biznesa tendences un uzņēmumu mārketinga stratēģiju izvēli.

Piemēram, ņemot vērā, ka mobilos telefonus cilvēki izmanto arvien vairāk un vairāk, plānojot, kādas metodes izmantot potenciālo klientu uzrunāšanai, vērts apsvērt arī mobilā mārketinga sniegtās iespējas.

Mobilais mārketings Latvijā

Latvijā vajadzība pēc mobilā mārketinga parādījās 2003. gadā, līdz ar mobilo telefonu popularitātes pieaugumu. Tomēr daudz aktīvāk šo mārketinga veidu sāka izmantot dažus gadus vēlāk.

Šobrīd situācija ir mazliet cita – mobilais telefons pieder teju ikvienam Latvijas iedzīvotājam. Tāpat arvien vairāk tiek izmantotas mobilo ierīču sniegtās iespējas – cilvēki izvēlas izmantot internetu telefonā, gan sērfojot sociālajos tīklos, gan lasot ziņas un pārbaudot e-pastus.

Tie ir fakti, ko uzņēmumu vadītājiem un mārketinga speciālistiem nevajadzētu ignorēt. Mobilajam mārketingam vajadzētu izvirzīties mārketinga risinājumu TOP prioritāšu sarakstos.

Mobilā mārketinga risinājumi

Pirmais, kas nāk prātā, domājot par mobilo mārketingu, protams, ir īsziņu nosūtīšana uz telefonu. SMS nosūtīšana ir viens no efektīvākajiem komunikācijas kanāliem mūsdienās, jo sniedz teju 100 % garantiju ka vēstījums sasniegs adresātu. Tas ir veids, kā komunikāciju ar klientu padarīt ērtu un neticami ātru.

Protams, mobilais mārketings nesastāv tikai no īsziņas izsūtīšanas vien, patiesībā tas ir vesels process, kam pamatā ir efektīva un pārdomāta stratēģija.

Taču SMS mārketings nebūt nav vienīgā iespēja, kā uzrunāt savu mērķauditoriju.

Viedtālruņiem un to lietotājiem draudzīgi e-pasti

Ņemot vērā, ka lielākā daļa viedtālruņu lietotāju ar to palīdzību pārbauda arī e-pastus, tad to pielāgošana šo ierīču specifikācijai ir absolūta nepieciešamība. Sevišķi, ja ir vēlme izmantot e-pasta mārketingu sniegtās priekšrocības. Kādas tās ir?

E-pasta mārketings ļauj ātri un vienkārši īstenot kampaņas, mērīt rezultātus, kā arī iegūt atgriezenisko saiti no klientiem. E-pasta mārketingu efektīvi iespējams izmantot ar mērķi veicināt uzņēmuma atpazīstamību sociālajos tīklos, kā arī vēloties tirgū virzīt kādu jaunu produktu vai pakalpojumu.

Jāņem vērā, ka e-pasta vēstījumam jābūt īsam un precīzam, jo viedtālrunī lasīt ziņojumu ir mazliet sarežģītāk tā salīdzinoši nelielā ekrāna izmēra dēļ. Uzmanību vajadzētu pievērst arī noformējumam – tam jābūt pietiekami interesantam.

Veidojot e-pastu, tajā vēlams iekļaut ne vien uzņēmuma mājas lapas adresi, bet arī sociālo tīklu adreses, lai potenciālais klients ātri un vienkārši varētu iegūt plašāku informāciju.

Lai arī daudziem radies priekšstats, ka e-pastu sūtīšana ir spams, tomēr tas nav gluži tiesa. Kvalitatīva e-pasta stratēģija no vienkārša spama atšķiras ar to, ka tās pamatā ir klientu datu bāze. Iespējami plaša informācija spēs nodrošināt personisku, klientu vajadzībām pielāgotu e-pasta saturu.

Mobilās lapas

Kā labs papildinājums labi zināmajam SMS mārketingam var būt mobilā lapa (Landing Page). Tās darbības princips ir visai vienkāršs – īsziņas saņēmējs iegūst ne tikai vispārīgu informāciju par produktu vai pakalpojumu, bet arī var apskatīt attēlus un video, sazināties ar pārdevēju un veikt pasūtījumu.

Uz mobilo lapu iespējams pāriet, atverot saiti, kas ievietota īsziņas tekstā. Tas ir efektīvs veids, kā virzīt klientus uz aktīvu rīcību. Taču, lai šāda lapa nestu cerēto rezultātu, tai jābūt ērti lietojamai, vizuāli pievilcīgai un skaidri saprotamai.

Pareizi organizēts mobilais mārketings – efektīvs risinājums komunikācijā ar klientiem. Izmanto šīs priekšrocības arī savā biznesā un sasniedz lieliskus rezultātus!

Vairāk informācijas meklē Sales.lv mājas lapā!