Ziema nāk!

 

akumulatoriPavasaris bija apmaldījies, vasara pavisam pazudusi no mūsu klimata joslas, kamēr rudens – kā vienmēr, precīzs un laikā! Nav jāšaubās, ka arī ziema būs tieši tikpat punktuāla. Un lai gan pēdējos gadus ziema ir nedaudz slinkojusi, atļaujoties izlaist sniegu, ledu, saņemoties un atceroties vien par to, ka jābūt tādam kārtīgam aukstumam un sniega segai vien pa retam, ar ziemu kā ar bitēm – nekad neko nevar droši zināt.

Katrā gadījumā – jābūt gatavam! Tas attiecas ne tikai uz to, ka skapī no dziļākajiem plauktiem jāizvelk ziemas jaka un zābaki, bet arī attiecībā uz auto. Riepas, akumulators, kvēlsveces un citas detaļas, kam jābūt labā kārtībā – lai arī ziemā izdotos iedarbināt auto tikpat ātri un smuki, kā vasarā.

Ja pa vasaru auto akumulators niķojies, tomēr vasarā tam neviens nav pievērsis īpašu uzmanību, jo pielec tāpat, tad uz ziemu gan vajag būt gatavam – citādi, var gadīties arī kāds aukstāks rīts, kurā uz darbu nākas iet kājām vai braukt ar sabiedrisko. Un tas vēl labākajā gadījumā.

Vispirms – auto akumulatori jāizvēlas tādi, kas ir atbilstoši mūsu klimata apstākļiem. Tas attiecināms uz visiem auto. Ja auto nākusi no kādas Centrāleiropas valsts, iespējams, tā aprīkota ar akumulatoru, kas paredzēts daudz siltākiem klimatiskajiem apstākļiem, nekā mūsējie. Šis jāņem vērā, ja auto nesen iegādāta (no Vācijas, Itālijas, Francijas utt.), vai ja pēc auto iegādes akumulators nav mainīts.

Savukārt, ja pērkam akumulatoru vadoties pēc tiem parametriem, kas ir esošajam (t.i. siltākam klimatam paredzētajam), nopirksim atkal nepareizo. Mūsu laika apstākļiem piemērotāki ir akumulatori ar lielāku auksta motora iedarbināšanas stāvu (jeb auksto startu).

Divi parametri – auksta motora iedarbināšanas strāva un ietilpība. Būtiski arī tas, ka tos nevajadzētu sajaukt. Mums vērtīgāks būs akumulators ar auksta motora iedarbināšanas strāvu (CCA), jo ikdienas lietošanai ietilpībai (Ah) būs jau otršķirīga nozīme.

Tad, ja mīlam daudz un bieži lietot strāvas patērētājus pie izslēgta motora (uguņi, radio, telefona uzlāde, kondicionieris, aplide) – vai, visticamāk, visbiežāk aizmirstam tos izslēgt – nozīme būs akumulatora ietilpībai. Tad gan ir vērtīgi izvēlēties akumulatoru ar lielāku ietilpību – vairāk ampērstundām.

Visbiežāk akumulatori sāk niķoties tad, kad auto tiek izmantots reti, braucieni ir īsi, starterim ir problēmas un dažādu strāvas patērētāju izmantošana vienlaikus.

Sākoties aukstajam periodam – rudenim un ziemai – padomājam par to, lai auto akumulators būtu pareizais un labā stāvoklī! Tas būs svarīgi aukstajos rītos!